دسته‌بندی نشده, موتورسیکلت

مسافرت با موتورسیکلت

سواری با موتورسیکلت همواره تجربه‌ای جذاب و هیجان انگیز بوده، با این حال اگر نسبت به نکات ایمنی و اقدامات احتیاطی بی‌تفاوت باشیم، موتورسواری می‌تواند خطرآفرین باشد؛ بنابراین منطقی است که در مسافرت با موتورسیکلت ، رعایت نکات ایمنی را جدی بگیریم. در این مقاله نکاتی را یادآور می‌شویم که با رعایت این نکات، سورای ایمن و لذت بخشی خواهید داشت.

بیمه و گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت داشته باشید

شما با گذراندن یک دوره آموزشی/ مهارتی و دریافت گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت، مهارت‌های لازم و اقدامات مناسبی که در موقعیت‌های مختلف و غیرقابل پیش بینی لازم است انجام دهید را فرا می‌گیرید. با بکارگیری این مهارت‌ها و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی، شما سفری ایمن خواهید داشت. توصیه می‌کنیم حتما از بیمه تخصصی موتورسیکلت استفاده کنید.

در دید سایر رانندگان باشید

در نقاط کور سایر وسایل نقلیه رانندگی نکنید. بسیاری از حوادثی که برای رانندگان موتورسیکلت اتفاق می‌افتد، ناشی از این است که رانندگان وسایل نقلیه دیگر، موتورسیکلت را نمی‌بینند؛ بنابراین در دید سایر رانندگان باشید. همچنین سعی کنید لباس روشن بپوشید، از چراغ‌های راهنما استفاده کنید و فاصله‌ای حداقل ۳ ثانیه‌ای را با سایر وسایل نقلیه حفظ کنید تا هنگام مواجهه با احتمالات، فرصت واکنش داشته باشید.

از سلامت موتورسیکلت خود مطمئن شوید

قبل از مسافرت با موتورسیکلت حتما فشار باد لاستیک‌ها، چراغ‌های راهنما، چراغ‌های عقب و جلو، ترمزها، سوخت، روغن، آینه‌ها، فرمان و بوق را بررسی کنید.

جعبه کمک‌های اولیه همراه داشته باشید

همراه داشتن کیت کمک‌های اولیه در سفرهای جاده‌ای امری ضروری می‌باشد.

تابع قوانین راهنمایی رانندگی باشید

با رعایت قوانین، استفاده از علائم و سرعت مناسب، شما سفری ایمن خواهید داشت.

آب و هوا را چک کنید

شرایط رانندگی در یک روز آفتابی با رانندگی در آب و هوای بارانی و برفی بسیار متفاوت است؛ بنابراین اگر قصد مسافرت با موتورسیکلت را دارید، حتما شرایط آب و هوا را بررسی کنید.

پوشش مناسب داشته باشید

پوشش مناسب شامل کلاه ایمنی، عینک آفتابی، لباس، دستکش و کفش استاندارد می‌باشد. سعی کنید لباسی انتخاب کنید که با آب و هوا سازگار باشد. همچنین دستکش شما می‌بایست ضد تعریق باشد.

امیدواریم با رعایت این نکات سفری لذت بخش با موتورسیکلت را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *