موتورسیکلت

هنگام خرید موتورسیکلت به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید موتورسیکلت فاکتورهایی را باید در نظر گرفت، تا بتوان مناسب ترین گرینه را انتخاب نمود. در گام نخست می بایست هدف و حدود بودجه ی خود را مشخص کنید. در ادامه ما فاکتورهایی را بیان می کنیم که با ارزیابی آن ها، می توانید ایده آل ترین موتورسیکلت را خریداری کنید.

نوع موتورسیکلت

موتورسیکلت مانند سایر وسایل نقلیه از تنوع بسیار زیادی برخوردار است که با ارزیابی هر یک می توان موتورسیکلت مناسب خود را انتخاب کرد. موتورسیکلت های خیابانی، ورزشی، کروز و … انواع مختلفی از موتورسیکلت هستند که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود بوده و برای سواری در شرایطی مناسب هستند.

انواع موتورسیکلت

قد و وزن موتورسیکلت

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب موتورسیکلت، در نظر داشتن قد و وزن موتورسیکلت می باشد. برای کنترل، حفظ تعادل و ایمنی، می بایست هنگامی که روی موتورسیکلت می نشینید پاهای شما به راحتی زمین را لمس کنند. همچنین موتورسیکلت نباید اضافه وزن داشته باشد، چرا که ممکن است در سرعت های پایین تر باعث عدم تعادل موتورسیکلت شود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که موتورسیکلتی که می‌خرید با قد و قدرت عضلانی شما مطابقت داشته باشد.

مشخصات فنی

مشخصات فنی موتورسیکلت نیز از فاکتورهای مهمی است که هنگام خریداری موتورسیکلت باید به آن توجه شود. قبل از خرید، سیستم خنک کننده، سیستم سوخت رسانی، سیستم تعلیق، سیستم ترمز و … موتورسیکلت مد نظر خود را بررسی کنید.

قدرت موتور

قدرت موتور یکی از موارد بسیار مهم است که هنگام خرید موتورسیکلت باید در نظر داشته باشید. حجم موتور بر حسب سانتی متر مکعب (سی سی) اندازه گیری می شود و قدرت موتورسیکلت را نشان می دهد. حجم موتور با وزن و ابعاد موتورسیکلت رابطه ای مستقیم دارد. بدیهی است که هرچه قدرت موتور بیشتر باشد، موتورسیکلت گران تر است. شما با توجه به نوع سواری خود، می توانید میزان توان مورد نیاز خود را برآورد کنید. به طور معمول برای سواری روزمره و عادی، حجم موتور را ۱۲۵ تا ۲۵۰ سی سی در نظر می گیرند.

و در آخر …

فاکتورهای دیگری همچون میزان مصرف سوخت، حداکثر سرعت، ظرفیت حمل بار و … هستند که با مطالعه دفترچه راهنمای محصول مورد نظر، از آن ها آگاه خواهید شد. توجه داشته باشید که تنها معیار شما برای خرید موتورسیکلت، نباید طراحی و ظاهر باشد؛ موتورسیکلتی را انتخاب کنید که تمام نیازهای شما را برآورده سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *